Hoe schikt u uw website inhoud

Wat is de belangrijkste factor voor een persoon om vaak een website te bezoeken, een product te kopen, of gebruik te maken van de aangeboden diensten? Wij bieden u de belangrijkste punten om te volgen voor uw website die efficient zijn om uw doel te bereiken. Lees verder voor meer info.

De laatste tijd wordt veel aandacht besteed aan hoe Internet gebruikers door een website heen bladeren. Studies over dit onderwerp zijn begonnen om heat maps te gebruiken die de resultaten zullen bewijzen.

Wat is een heat map?

Een heat map is een veelkleurige grafische weergave van de bezoekers interactie op een website. Het is ontworpen op basis van klikken, muisbewegingen en/of een speciale bril die oog-bewegingen volgt. Heatmaps worden gebruikt om de delen van sites aan te tonen die het meest aantrekkelijk zijn voor bezoekers en derhalve een indicatie geven over de verbetering van de inhoudsdistributie om de efficiency te kunnen verhogen.

Hoe kunt u uw inhoud van uw site regelen
Bekijk de bezoekers interactie op een website via een heat map

Volgens studies, besteden bezoekers meer aandacht aan de linkerbovenhoek op een website. Daarom is de linkerbovenhoek de beste plaats om een logo te plaatsen. In Webnode, dient dit ook als een link naar de startpagina. Om het gemakkelijker maken voor uw bezoekers, moet een deel van uw slogan hen informeren over uw website doelstellingen en de focus van uw bedrijf.

Denk na over de hoeveelheid tekst die u wilt toevoegen aan uw startpagina. Uw startpagina moet indruk maken, alsook de subpagina’s inclusief de details. Vergeet niet dat “tijd geld is”, dus ontwerp uw menu als een eenvoudige navigatie.

Verstandig de aandacht trekken

Om aandacht te vestigen op uw website moet u verstandig te werk gaan. Momenteel is één van de meest populaire manieren om bezoekers aan te trekken banners, omdat deze echt de aandacht trekken, en als deze is aangesloten op een partner programma, helpen ze inkomsten te genereren! Maar let op, studies tonen aan dat de gewone internetgebruikers blind zijn voor deze vorm van reclame en vaak banner-achtige inhoud buiten beschouwing laten. Het is iets waar Google rekening mee houdt.

Maak je geen zorgen, uw banner zal succesvol zijn als het goed gekozen en juist geplaatst is. Voeg tekst toe aan uw site die relevant is voor uw doelstelling. Vergeet niet om een unieke banner te kiezen of zelfs een eigen gemaakte. Ga voor nieuwe informatie, en herhaal geen oude informatie!


Welke andere factoren vind u belangrijk wanneer u een website bouwt? Deel uw ervaring met de Webnode gemeenschap!