5 redenen waarom uw webshop klanten zou kunnen verliezen

winkelwagen webshopPrijs is zeker de belangrijkste factor voor online winkelen, maar ook andere punten moeten overwogen worden voor volledig succes van uw webshop. Zodra potentiële klanten terecht komenop uw webshop pagina’s, heeft u goed begin gemaakt. Niemand koopt iets? Ontdek de 5 redenen waarom!

Ontbrekende contact info en gebruiksvoorwaarden

Als er geen of slechts gedeeltelijke contactgegevens op uw site staan, kunt u niet rekenen op potentiële kopers. Uw contact is een van de belangrijkste elementen op uwsite, net als de voorwaarden waar gebruikers onder winkelen. Alleen een duidelijk vastgesteld bedrijfsbeleid, gebruiksvoorwaarden, evanals andere noodzakelijke verkoopinformatie zorgen voor hoog verkeer op uw site alsook klantenbinding.

Derde domein

Als u geen eigen domein voor uw webshop heeft, zult u niet alleen achterblijven in de zoekmachines, maar ook in populariteit. Onze eerdere post getiteld; Bouw uw imago op het internet, vertelt u in detail over het belang voor het hebben van uw eigen domeinnaam en e-mail account.

Onjuiste gegevens over goederen en prijzen

Verwarrende website structuur, misleidende omschrijving van goederen, ontbrekende prijzen, of vage informatie over de beschikbaarheid van producten zal zeker resulteren in klanten argwaan. Regelmatig uw website updaten, en eerlijk  handelen met uw klanten, zal resulteren in terugkomende klanten.

Slechte communicatie

Gedurende het inkoopproces, als je alleen maar willekeurig communiceert met de klant, verlaag je het vertrouwensfactor van de klant.  Automatische berichten na de aankopen worden aanbevolen en als klanten vragen of problemen hebben, contacteer hen dan zo spoedig mogelijk, bij voorkeur per telefoon, en zorg voor een volledige uitleg. Uw individuele aanpak zal worden gewaardeerd.

Een beperkte keuze uit betalings- en leveringsmethoden

Hoe meer betalings- en leveringsopties u aanbiedt, hoe meer klanten u aantrekt. Betaling voor en na het ontvangen van goederen zou altijd een optie moeten zijn voor levering. Rembours, credit card betaling en overboeking methoden moeten standaard beschikbaar zijn.

 

Wat zijn nog meer belangrijke punten om in gedachten te houden voor webshop eigenaren?