Snelle Tip: Chatten op uw Website met Livechatoo

Bezoekers komen elke dag naar uw website en zij hebben meestal uw onmiddellijke hulp nodig. Voeg online chatten toe aan uw website en ben direct beschikbaar op alle tijden. Gebruik deze eenvoudige en gratis manier om het aantal tevreden klanten en orders te verhogen!

 

Er is geen zakelijke sector, waar de online chat geen positief effect heeft op de klantendienst. Daarom zijn er veel diensten ontwikkeld die deze handige tool aanbieden: Zopim, Olark, SnapEngage, Userlike en Livechatoo.

Het volgende voorbeeld laat u zien hoe u een online chat met Livechatoo kunt creëren.

Plaats een chatvenster op uw website

Als eerste, schrijf u gratis in Livechatoo. Na de verificatie van uw e-mail, meld u zich aan op uw Livechatoo account als beheerder en maakt u een chatvenster die u kunt toevoegen aan uw website. Stel de tekst en kleur in, en kopieer de gegenereerde code:

Ga dan naar uw Webnode website editor. Onder geavanceerde instellingen, gaat u naar het “Gadgets” icoon, sleep deze naar de desgewenste plaats icon (zie hier hoe u op elke pagina inhoud kunt plaatsen) en plakt u de gekopieerde ingesloten code. De chatbox verschijnt dan direct op uw site.

Maak iemand een operator

Uw chatvenster verschijnt nog steeds offline. U dient een operator toe te voegen, wat betekend dat de toegang voor de persoon dient te worden toegevoegd die zal communiceren met de bezoeker. Ga terug naar uw account en in de bovenste balk, klikt u op het tabblad “Operators”. Hier klikt u op “New operator” en vult u het formulier in om deze vervolgens op te slaan.

Deze nieuw gecreëerde operator heeft dan z’n eigen functionele werkruimte. Dit kom naar voren bij de inlog met de opgegeven referenties. Na het inloggen kan de gebruiker onmiddellijk beginnen te communiceren met de bezoekers van de site.

 

Maakt u gebruik van online chat diensten? Vertel ons over uw ervaringen. Dank u wel!