Voor- en Nadelen van SEO en Betaalde Advertenties in Google

U heeft een website gemaakt voor uw bedrijf of winkel, en natuurlijk wilt u zoveel mogelijk mensen hebben die dit daadwerkelijk zien. Maar hoe kunt u uw website op de eerste positie in zoekresultaten krijgen? Als uw dienst of product gezocht wordt via Google, kan uw webpagina worden weergegeven op twee plaatsen, in de organische zoekresultaten of door middel van betaalde reclame op Google.

Organische zoekresultaten (SEO)

Organische zoekresultaten (groen gemarkeerd in de afbeelding), worden weergegeven onder de betaalde advertenties (rood gemarkeerd in de afbeelding). Om te verschijnen in de top van de organische zoekresultaten, moet u uw site optimaliseren.

Het primaire doel van Google is om gebruikers de meest relevante inhoud van de hoogste kwaliteit te tonen die gerelateerd is aan de zoekopdracht. Voor oplossingen over hoe u uw website goed kunt optimaliseren voor organische zoekresultaten, zie onze instructies voor het optimaliseren voor Google.

+ Voordeel Search Engine Optimization (SEO) zorgt ervoor dat uw webpagina helemaal gratis in de zoekresultaten verschijnt. Het effect van uw inspanningen zal een zeer lange tijd duren.

– Nadeel Optimalisatie is inderdaad een zeer langdurige, voortdurende activiteit en natuurlijk zijn uw concurrenten ook hard aan het werk. De resultaten van uw inspanningen zal waarschijnlijk enige tijd in beslag nemen. Bovendien, als u uw positie wilt behouden en tevens verbeteren, dan is het noodzakelijk om regelmatig te optimaliseren. Gebruik maken van de diensten van een specialist kan een belangrijk punt zijn in uw budget.

Betaalde reclame in Google – Google Adwords

Betaalde advertenties (PPC = Pay Per Click) op Google worden weergegeven in de eerste 3 posities, langs de rechterkant, en soms ook aan de onderkant van de pagina. U kunt een campagne creëren in Google Adwords.

+ Voordeel Betaalde reclame werkt snel. Advertentieteksten voor uw potentiële klanten zullen direct getoond worden. Vergeleken met de traditionele advertenties in print of op tv, betaalt u alleen voor de betrokken klant, dat is, voor het aantal klikken op uw advertentie, niet voor het bekijken. Door te adverteren op Google, krijgt u mensen die gewoon op zoek zijn naar het desbetreffende product.

– Nadeel Het kan zijn dat als u optimaliseerd voor zeer algemene zoekwoorden, dat de prijs per klik erg hoog wordt. Daarom is het noodzakelijk om de advertenties voldoende te. Bovendien, indien de geldigheid van een reclamecampagne afloopt of buiten de begroting komt, zullen de advertenties onmiddellijk stoppen met het weergeven waardoor je waardevolle bezoekers verliest.

Welke procedure kiest u?

De beste oplossing is om beide methoden te combineren. Voor een website die goed geoptimaliseerd is vanaf het begin en gegrond met inhoud, maakt u advertenties op Google. Krijg een groeiend aantal bezoekers en trek potentiële klanten naar uw site.

Adverteren met Google Adwords kan worden gedaan door uzelf of u kunt het bestellen vanuit uw projectadministratie. Onze specialisten analyseren uw website, zoeken de beste zoekwoorden op uw gebied, en maken teksten voor uw reclamecampagne. Advertentieteksten voor uw potentiële klanten zullen onmiddellijk van start gaan na het intypen van een query in de vorm van een specifiek trefwoord in zoekmachines.

Zou u geïnteresseerd in een cursus over zoekmachine optimalisatie (SEO), of in het creëren van online adverteren met Google Adwords?