Do’s en Don’ts van Zakelijke Communicatie

Als een kleine ondernemer, is uw klantenbestand de belangrijkste troef voor uw bedrijf. Door respect te verdienen van uw klanten, geloofwaardigheid te verkrijgen, en een goed imago te handhaven, is een bedrijf bijna voorbestemd om te groeien. Hoe kunt u dit bereiken? Lees het daaruit voortvloeiende artikel voor de oplossing!

 

 

Efficiënt communiceren is de sleutel voor een goede klantrelatie. Als goede communicatieve vaardigheden niet in acht worden genomen, is een bedrijf gedoemd te mislukken. De volgende punten zullen uitleg geven over de do’s en don’ts van een efficiënte communicatiestrategie van een onderneming.

Do

Aandachtig Luisteren

Dit is de sleutel tot het begrijpen van en de interactie met uw klanten. Zorg ervoor u niet word afgeleidt of dat u lag tot u prioriteiten laat behoren. Focus al u energie op het luisteren naar uw klanten om efficiënt te handelen en misverstanden te voorkomen. Uw website moet opties hebben om te luisteren naar klanten. Voeg een discussieforum of een gastenboek pagina toe voor uw klanten om uw persoonlijk te benaderen!

Vertel De Waarheid

Natuurlijk wilt u graag uw product of dienst afschilderen als toonaangevend in het desbetreffende gebied, maar zorg ervoor dat u niet te enthousiast wordt, in andere woorden laat u niet meeslepen! Het is oke als klanten ruimte voor verbetering ontdekken, u kunt ze bedanken voor hun waarneming en gebruiken voor verdere ontwikkelingen. Het belangrijkste plan is dat u ervoor zorgt dat klanten weten wat er echt gaande is. Als ze het gevoel hebben bedrogen te worden, zal uw merknaam lijden.

Ben Kort

Onze communicatie wordt in het algemeen steeds korter en sneller dus houdt uw berichten kort en krachtig en uiteraard to-the-point. U kunt gebruik maken van Twitter om een kort bericht te sturen naar het publiek, dus voeg een Twitter-knop toe aan uw website. Vergeet niet dat stilte ook een krachtig communicatiemiddel kan zijn, dus gebruik dit wanneer het nodig is.

Gebruik ‘Ik’

Wees niet bang om vanuit uw eigen standpunt te spreken. Het toont deskundigheid, vertrouwen en verantwoordelijkheid. Een standpunt innemen en zeggen: “Ik geloof dat dit …” of “Ik ben verantwoordelijk voor dat …””

Don’ts

Spreek Niet Slecht Over Uw Concurrenten

Negatief spreken over een concurrent is een waardeloze manier om beter in de markt proberen te verschijnen. In het oog van de lezer of luisteraar, genereert u het tegenovergestelde effect. Wij raden sterk aan om dit ten koste van alles te voorkomen.

Gebruik Geen Jargon

Klanten, vooral nieuwe, zijn waarschijnlijk geen experts in het veld (dat is de reden waarom ze zich tot u wenden!). Zware jargon of technische details kunnen verwarring en frustratie veroorzaken, wat ertoe kan leiden dat uw potentiële klanten al vroeg opgeven aan het begin en zelfs het gevoel kunnen krijgen om terughoudend te zijn in het vertrouwen van uw bedrijf. Dus, ben eenvoudig in uw woorden en beschrijvingen. Vergeet niet, dat beelden twijfel kunnen wegnemen dus voeg een fotogalerij toe aan uw website.

Laat Uw Emoties Niet De Overhand Krijgen

Zoals op alle gebieden van menselijke interactie, bestaat er een gevaar voor conflict betreffende zakelijke communicatie. De sleutel hier, om uw imago te beschermen en geloofwaardigheid te behouden, is om koel en kalm te blijven zelfs indien een conflict zich voordoet. Dit is de moeilijkste van alle acties, en wij verzekeren u dat het beoefenen van deze vuistregel beloningenmet zich meebrengt.

Als u een zakelijke website, bekijk dan ons artikel over de meest voorkomende fouten in bedrijvenwebsites die moeten worden vermeden!

Wat zijn de do’s en don’ts die u toepast in uw zakelijke communicatie?