Google Adwords Handleiding: 7 Tips voor het Schrijven van Succesvolle Advertenties

Adwords handleiding Advertenties

Als u uzelf verplicht om reclame te maken voor uw merk, is uw intentie om een boodschap aan potentiële klanten te communiceren. Als u wilt adverteren in zoekmachines, is het kanaal waarmee u dient te communiceren online advertenties. In ons vorige artikel over AdWords, hebben we uitgelegd hoe belangrijk het is om de beste zoekwoorden te selecteren en toe te passen in uw advertentiecampagne. In dit 3e deel, zullen we laten zien wat de beste manier is om advertenties te schrijven!

Het belangrijkste doel van een advertentie is om de aandacht te trekken van degenen die op zoek zijn naar uw product. Onderscheidt uzelf van andere adverteerders met een meeslepende en overtuigende advertentie! Hoe kunt u dit bereiken? Bekijk onderstaande tips om verbluffende en winstgevende advertenties te maken voor uw Google AdWords-campagne.

Wanneer u begint met het schrijven van een advertentie in AdWords, zie u onderstaande velden. In de koptekst kunt u 25 tekens toevoegen en in de advertentie tekst 70. Hierbij is het belangrijk dat u uw punt snel maakt.

advertenties in adwords

1. Voeg Kernwoorden Toe

Eén van de beste manieren om de aandacht te trekken naar uw advertentie is om de advertentietekst eruit te laten springen. De truc is eenvoudig. Voeg trefwoorden toe in de tekst die u gebruikt om uw campagne te targeten. In onze Webnode campagne, richten wij ons op mensen die op zoek zijn naar hoe je een website kunt maken, dus hoe meer we het trefwoord maak een website toevoegen, hoe hoger de CTR (click-through rate) zal worden. De reden? Het sleutelwoord verschijnt in het vet voor de mensen die hiernaar zoeken.

Ik was op zoek naar online schoenen kopen, dus mijn zoekopdracht was “kopen online schoenen”. Welke advertentie uit de volgende drie is het meest relevant op mijn vraag? Natuurlijk degene die is bepaald door mijn vetgedrukte woorden!

Advertentie online schoenen kopen

2. Gebruik Nummers

Op webpagina’s met veel tekst, springen getallen direct van de pagina. Gebruik cijfers om met uw product te pronken. In onze advertenties, gebruiken we royal de uitdrukkingen zoals 100% gratis, 10 000 sjablonen, 0 kosten. Niet alleen zorgt dit ervoor dat de advertentie van anderen verschillen, maar de zin zelf is aantrekkelijk in advertenties!

3. Voeg ‘Machts’woorden toe

Zogenaamde machtswoorden kunnen uw CTR (click-through rate) verhogen. Machtswoorden zijn een vorm van emotionele en overtuigende taal die mensen beïnvloedt, hun succes ligt in het feit dat ze een beroep doen op de emotie. Deze zinnen zullen meerwaarde geven aan uw tekst, zorgen ervoor dat het uw advertenties opvallen en trekken een breder publiek aan. Voorbeelden van machtswoorden zijn gratis, nieuw, snel, verkoop, geheim, download.

Let erop dat belofte schuld maakt en dat de belofte in advertenties moet worden voldaan wanneer de gebruiker uw website bereikt. Als u gratis belooft in de advertentie, zult u een gratis versie van uw product of dienst moeten aanbieden. Bovendien zullen deze woorden ook op uw landingspagina moeten worden weergegeven, anders kunnen bezoekers uw website verlaten zonder enige actie te ondernemen.

4. Call to Action

Een advertentie is geen advertentie zonder een call to action (oproep tot actie). U moet mensen uitnodigen om actie te ondernemen als ze uw advertentie zien om zo uw doelen te bereiken. Vraag hen om te registreren, aan te melden, klikken, maken, ontdekken, onderzoeken, enzovoort. Het imperatief werkwoord dat u kiest moet rechtstreeks worden gekoppeld aan uw doelen, dus dit is waar het belang van de planning van uw doelstellingen ten opzichte van uw campagne naar voren komen.

5. Voeg een aanbieding toe

Als u gebruik maakt van een aanbieding, zorg er dan voor dat dit in uw advertentie verschijnt. Een overtuigende oproep tot actie, zoals 2 voor de prijs van 1 of Registreer je nu voor een gratis e-book is gegarandeerd om de CTR van uw advertentie te vergroten.

6. Spelling en Grammatica

Het belang van een goede spelling en grammatica kan niet genoeg worden benadrukt. Als u gezien wilt worden als professionele en geloofwaardig, moet uw advertentie het eerste zijn waarin dit wordt weergegeven.

7. Experimenteer

Probeer 2-3 advertenties tegelijk in een advertentiegroep, en test 1 of 2 elementen per keer, zoals de koptekst of landingspagina. Met de tijd, zult u zien welke advertentie het beste presteert en kunt u uw campagne optimaliseren.

Laten we een snelle analyse van een advertentie maken die wij hebben gemaakt voor het maken van websites. De zoekwoorden ‘uw eigen website’ verschijnen tweemaal in de advertentie, we hebben 100% vrij toegevoegd om de inhoud te verhogen, er is gecontroleerd op spelling en grammatica fouten, en hebben de onmisbare oproep tot actie toegevoegd!

Eigen Website Maken

Heeft u ervaring met succesvolle advertentieteksten? Deel uw ideeën met ons!