Google Adwords handleiding: Zoekwoorden Selecteren om Winst te Genereren

Advertenties op Google Search bieden bedrijven een effectieve manier van adverteren aan. Efficiëntie is een bereikbaar doel, op voorwaarde dat u uw advertenties goed opstelt. De simpele regel is: hoe hoger de kwaliteit is die u gebruikt, des te goedkoper en effectiever de campagne zal zijn. Voor online campagnes in zoekmachines, betekend dit dat u de juiste zoekwoorden dient te selecteren voor uw advertentie. In dit deel van onze serie over Google AdWords, zullen we een paar trucjes weergeven over hoe u uw campagne succesvol kunt maken.

Simpel gezegd, zoekwoorden zijn de woorden die mensen gebruiken om te zoeken in zoekmachines. Goed gekozen zoekwoorden die correct geplaatst zijn, zijn de alfa en omega van uw AdWords-campagne. U zult verbaasd zijn om te leren dat kwalitatieve zoekwoorden belangrijker zijn dan een creatief en goed geschreven advertentie!

1. Maak een lijst van Zoekwoorden

Brainstorm voor woorden die klanten zouden kunnen gebruiken om uw bedrijf te zoeken

Voordat u begint te zoeken in een hulpprogramma voor zoekwoorden, dient u uw campagne een persoonlijke touch te geven en dient u n ate denken over hoe uw klanten zouden zoeken naar uw product, dienst of bedrijf. Maak een lijst met uw ideeën en bespreek deze met uw collega’s (vooral als u een team heeft van SEO specialisten).

TIP: Gebruik synoniemen, jargon uitdrukkingen, bijvoeglijke naamwoorden, en meervoudsvormen.

Onderzoek relevante zoekwoorden voor uw bedrijf

Voeren het zoeken uit op basis van uw brainstormlijst, met vermelding van de taal en locatie van uw doelgroep. Er zijn een aantal online hulpmiddelen die zoekopdrachten van gebruikers opsporen: Google Adwords Keyword Tool, etc. U kunt zoekwoorden uitkiezen op basis van concurrentie, en bij voorkeur lokale maandelijkse zoekopdrachten.

Laat u Inspireren door uw Concurrenten

Sommige online tools laten u ook zien welke zoekwoorden uw concurrenten gebruiken, niet alleen voor zoekmachine optimalisatie, maar ook voor AdWords campagnes. Bijvoorbeeld, Keyword Spy kan een nuttige aanvulling zijn op uw lijst.

TIP: Mensen in verschillende fasen van het inkoopproces gebruiken andere zoekwoorden. Denk na over waarnaar de persoon op zoek naar is die “vakantie 2013″ of ‘sightseeing in Noorwegen in 2013” invert. Welke dhiervan staat dichter bij een aankoop?

2. Verdeel uw Zoekwoorden in Groepen

Nu heeft u waarschijnlijk een lange lijst van trefwoorden. Sommige met een brede betekenis, anderen meer specifiek. Ten eerste, zult u de zoekwoorden dienen te verdelen in groepen voordat u ze toevoegt aan uw AdWords-campagne. In principe kan dit worden gedaan in twee stappen, door eerst de zinnen in te delen op onderwerp en vervolgens subgroepen te creëren met een ruime betekenis.

1) Trefwoorden gegroepeerd op onderwerp

In AdWords, zijn de zoekwoorden verdeeld in groepen, die altijd een reeks advertenties bevatten. Om de advertentie succesvol te laten zijn, dient deze relevant te zijn tot de zoekwoorden die u gebruikt.

Voor een Webnode campagne, worden de zoekwoorden onderverdeeld in thematische groepen:
– Website
– Blog
– Webshop
– Sjablonen

Voor de meeste online winkels, is het eenvoudig. Maak advertentiegroepen op basis van het soort goederen (bijvoorbeeld, broeken, riemen, overhemden, jurken). Maar, misschien kom je meer complexe gevallen tegen. Bijvoorbeeld, hoe zou u trefwoorden voor een allergie kliniek splitsen? Toen we een campagne aan het opzetten waren voor onze klant uit Spanje; Pilar, hebben we de volgende groepen gekozen:
– Astma
– Allergische rhinitis
– Behandeling van Allergieën
– Voedsel Allergieën

2) Het breken van Brede Zoekwoorden

Na de initiële verdeling, heeft u een groot aantal zinnen. Hoe ruimer de term, hoe groter de kans zal zijn dat u meer zoekopdrachten heeft, en des te groter de concurrentie zal zijn (meerdere bedrijven zullen adverteren met dit woord). DUS, dit zal duurder zijn. Om de kosten bij te houden en om uw champagne te optimaliseren, is het raadzaam om groepen te verdelen groepen volgens brede zoektermen.

Laten we eens kijken wat dit betekent voor bijvoorbeeld Webnode en het trefwoord “website”:

Gratis Website – breedste zin
Maak een website – inclusief werkwoord, meer nauwkeurig
How to Build a Website – zeer specifiek

Laten we een ander voorbeeld nemen van verschillende algemene trefwoorden zoals “T-shirts”:

T-shirts – Google toont dat het woord 165.000 keer per maand wordt gezocht, maar het is zo algemeen dat het niet zeker is dat uw winkel zal passen bij de smaak van de persoon die de zoekopdracht invoert
Printed T-Shirts
Grappige bedrukte cartoon T-shirts– deze groep heeft zeer specifieke zoekwoorden en specificeert het meest verkochte product, maar heeft maar 1000 zoekopdrachten per maand

3. Hoe kunt u de zoekwoorden toepassen op Uw campagne

Go back to AdWords and create your first ad group. You can now insert one of the sets of keywords that you created in the previous step and create one ad.

TIP: U kunt volgende week terugkeren naar de advertentietekst als we u tips geven over hoe u met deze dient om te gaan.

Bij het invoegen van de zoekwoorden kunt u het match type selecteren. Dit geeft u controle over welke zoektermen uw advertentie activeren. Welke zoekwoorden kunt u gebruiken?

Brede zoekwoorden activeren uw advertenties voor een gebruikersvraag die een van de woorden in het trefwoord bevatten, evenals synoniemen, meervoudsvormen en andere variaties.
“Zinsdeel overeenkomst” zoekwoorden  activeren uw advertenties voor het voor het zinsdeel, met woorden in die volgorde, evenals extra woorden. Bijvoorbeeld, “computermuis” kan leiden tot draadloze computer muis. Bijvoorbeeld, “computer muis” kan leiden tot draadloze computer muis, maar niet tot draadloze muis.
[Exacte overeenkomst] zoekwoorden  activeren uw advertentie wanneer gebruikers zoeken naar dat precieze zoekwoord. Bijvoorbeeld, [zwarte thee] activeert de term tussen haakjes, en alleen dichte varianten, niets anders.

Denk aan uw doelstellingen en budget! Als u wilt mensen wilt bereiken die geïnteresseerd zijn in uw product, phrase match of exacte overeenkomst, zal een woordgroep of exacte zoekwoorden u meer relevante klikken opleveren en als gevolg daarvan, een goedkopere prijs.

1. Begin met brede zoekwoorden, maar met zorg. Als u een beginner bent en nog niet grondig weet wat uw markt is, kunt u beginnen met minder trefwoorden en een brede match om een idee te krijgen van wat mensen nu eigenlijk zoeken. Maar wees voorzichtig! Als u brede zoekwoorden gebruikt, kunt u een hoop ongewenste klikken krijgen, dus volg uw campagne zeer nauwgezet.

TIP: Als uw markt zeer competitief is en u dient een campagne zeer goed op te stellen, vermijd dan het gebruik van brede zoekwoorden, aangezien het de kwaliteit van de campagne vermindert!

2. Kiezen voor een ‘zinsdeel’ als u meer flexibiliteit wilt in het bereiken van klanten dan de exacte match, waarbij u streeft naar een hogere CTR. Zodra u een duidelijk beeld van de gezochte termen gegenereerd via brede zoekwoorden,is de juiste volgende stap het vergroten van uw CTR en uw champagne beperkingen op te leggen via het gebruik van ‘zinsdeel’ overeenkomsten.

3. Gebruik de exacte match vooral bij zeer algemene trefwoorden. Deze trefwoorden zijn over het algemeen gezien degene die kort zijn (1-2 woorden) en een brede betekenis hebben zoals “computer winkel”. Deze ‘match’ kan u helpen om lagere kosten te krijgen, maar neem in achtdat dit ervoor kan zorgen dat je indrukken kunt verliezen.

En weer een deel van de champagne opzet is klaar! Als u hulp met iets nodig heeft, vraag het ons in de comments! En vergeet niet dat u kunt vragen om een advertentie campagne voor u te maken met onze online advertentie-service!

Online advertising