Google Adwords Handleiding: De Zoekwoorden Match Types voor de Beste Performances

How To Use Keyword Match Types

Zodra uw campagne up and running is, moet u uw zoekwoorden continue optimaliseren om de beste prestaties te bereiken. In dit artikel zullen we een diepere kijk nemen in hoe u uw individuele zoekwoorden kunt optimaliseren om twee belangrijke doelen te bereiken; het verhogen van het aantal klikken naar uw website, en de kosten te verlagen. Haal het meeste uit uw geld en begin met efficiënt optimaliseren. Blijf lezen om te zien hoe u dit kunt doen!


We gaan door met de Gids voor de Google AdWords-series met het optimaliseren van uw campagne. In deel 2, Zoekwoorden selecteren om winst te genereren, kon u lezen over de verschillende zoekwoorden en de match types die beschikbaar zijn in uw campagne en met welke u het beste kunt beginnen. De kans is groot, dat u goed presterende zoekwoorden en niet zo efficiënte zoekwoorden heeft gevonden. Nu is het tijd om zorgvuldig door uw campagne te lopen en de trefwoord match types te wijzigen om zo het meeste uit uw targeting te krijgen.

Laten we eens een kijkje nemen naar de 2 belangrijkste doelen en wat u kunt doen om deze te bereiken. Als u uw campagne onderzoekt, kunt u de totale kosten, kosten per klik, en de kwaliteitsscore controleren. Hier zijn enkele afwegingen over hoe u uw campagne kunt optimaliseren met zoekwoorden!

Lagere kosten

Misschien heheeft u ontdekt dat bepaalde zoekwoorden gewoon geen conversies krijgen ook al krijgen zij klikken. Of misschien krijgen ze af en toe een conversie, maar zijn de kosten te hoog. Wat te doen?

Kies de exacte match voor een meer specifieke targeting. Bijvoorbeeld, mensen die zoeken naar [maak een gratis site] willen waarschijnlijk gewoon een gratis website maken en niets anders. Gebruik deze exacte overeenkomst om meer relevantie te krijgen en om zo dus een betere zoekwoord kwaliteitsscore te bereiken.

Voeg uitsluitingszoekwoorden toe aan uw campagne. Uitsluitingszoekwoorden (bijvoorbeeld: -beginners) die uw zoekopdracht beperken, zorgen ervoor dat elke zoektocht die het woord beginners omvat uw advertentie niet zal activeren. Met uitslutingszoekwoorden, kunt u uw zoekwoorden relevanter maken voor zoekopdrachten, waardoor de CTR en uiteindelijk de kosten worden verlaagd.

advertentiegroep uitsluitingszoekwoorden

Een andere suggestie om de kosten te verlagen is om long-tail zoekwoorden (zoekwoord zinnen die bestaan uit meer dan 2 woorden) toe te voegen. Deze zoekwoorden verhogen de kwaliteitsscore, omdat deze zeer specifiek zijn.

Verhoog de Vertoningen en het aantal Klikken

Heeft u een fantastische zoekwoord thema gevonden maar ziet u dat uw zoekwoorden niet genoeg indrukken krijgt en er zijn nauwelijks of geen klikken? Probeer dan deze tips.

Kies brede zoekwoorden, en de modifier voor breed zoeken om uw zoekwoorden te targeten. Zorg ervoor dat u uw campagne uitbreidt met meer zoekwoorden, door deze toe te voegen als brede zoekwoorden.

Als u vindt dat de brede zoekwoorden uw campagne minder efficiënt maken, probeer dan woordgroepen aangezien het u de flexibiliteit geeft om ook te verschijnen voor bredere zoektermen, maar dan met een meer specifieke targeting.

U kunt ook zien waar mensen naar zochten zodat uw advertentie werd geactiveerd door het uitvoeren van een zoektermen rapport. Dit is erg makkelijk, u klikt gewoon op uw zoekwoorden in de advertentiegroep, en daarna op de knop Details -> Zoektermen (geselecteerd of alle). Door te bekijken wat mensen precies zochten, kunt u uw campagne verder uitbreiden door extra zoekwoorden toe te voegen aan uw campagne.

details zoektermen

 

Blijf ons volgen voor het laatste deel van onze Google AdWords ghandleiding waar we zullen bespreken hoe uw campagne kunt evalueren als een geheel. Als u nog niet begonnen bent met het bouwen van uw campagne, zorg er dan voor dat u deel 1 leest; Hoe start ik een campagne.

 

Deel uw eigen ideeën over het optimaliseren van uw AdWords-campagne in de comments!