Hoe krijgt u een 2e Date met uw Website Bezoekers

How to Get a Second Date with Your Website VisitorU weet vast wel hoe eng een eerste date kan zijn omdat beide personen elkaar niet goed genoeg kennen.. Het engste is als je nooit een tweede krijgt. Ben eerlijk. Uw website bezoeker kent u nog niet en het is aan u om hen te overtuigen om vaker naar uw website terug te keren. Lees dit artikel om erachter te komen hoe u het aantal terugkerende bezoekers kunt verhogen.

Hoe Ontdekt u het Probleem

Google analytics statisticsAls eerste dient u te begrijpen of u een probleem heeft om een 2e kans krijgt met uw website bezoeker. Een statistische tool als Google Analytics is uw beste vriend om te zien of u daadwerkelijk een probleem heeft betreffende niet terugkerende bezoekers.

Op de eerste pagina die u ziet bij het betreden van Google Analytics, vind u een metriek genaamd Terugkerende bezoekers versus Nieuw voor de periode die u heeft geselecteerd. Het totale gemiddelde terugkerende bezoekers is ongeveer 20-30% (bron), maar dit kan variëren, afhankelijk van uw website onderwerp, sector en vele andere factoren. Als u deze statistieken raadpleegt en u dent dat dit niet genoeg is voor u – blijf dan lezen!

Maak een Goede Eerste Indruk

Laten we beginnen met de basis – u zult nooit een tweede date krijgen als u de eerste heeft verpest wegens een amateur fout. Controleer of uw website ontwerp modern en aantrekkelijk is, is zo logisch als het nemen van een douche voor het uitgaan. Dus probeer er goed uit te zien.

Zorg ervoor dat uw ontwerp is niet alleen aantrekkelijk is, maar ook gebruiksvriendelijk. Laat uw bezoeker zich vrij voelen om u te leren kennen! Controleer daarom of de snelheid van uw website niet te traag is zodat het mensen wegjaagt en controleer ook de navigatie en of deze niet te ingewikkeld is zodat gebruikers optimaal kunnen genieten van hun gebruikerservaring

U begeeft zich op een Tweerichtingsverkeer Straat

Uw website gaat niet alleen over u. Wees voorzichtig met wat u zegt en hoe u dit zegt. Geef tevens uw bezoekers de kans om met u te communiceren.

Luisteren is de kern van elke relatie

Wanneer uw bezoekers hebben gevonden wat ze zochten, nodig hun dan uit om met u te praten. Een must-have voor alle websites is een contactformulier – u laat uw bezoeker een boodschap achterlaten zoals zij dat zelf willen. Het is een goede manier om feedback te krijgen. Leer hier hoe je een formulier op je website persoonlijk kunt maken.

Een andere of zelfs aanvullende optie is om alle contactgegevens op de webpagina zelf te plaatsen – zorg ervoor dat het over alle nodige gegevens beschikt.

Diensten zoals jivosite.com bieden een mogelijkheid om een online chat te integreren op uw website voor uw klantenservice afdeling – het is een geweldige manier om contact op te nemen met uw klanten en zo een goede relatie op te bouwen.

Vergeet niet de rol van sociale netwerken – voeg een “Like box” toe aan uw website, zodat bezoekers uw nieuws en updates kunt volgen.

Hoeveel kinderen wilt u hebben?

Dit is de laatste vraag die je moet stellen op je eerste date. Wees niet te opdringerig! Te veel van alles kan mensen afschrikken. Bijvoorbeeld, overdrijf niet met de pop-up vensters die al na 1 seconde verschijnen, of inschrijfformulieren waarbij 15 velden dienen te worden ingevuld.

Roddelen met een Beste Vriend

Mensen praten! Wanneer een meisje thuiskomt van een date, zal ze waarschijnlijk bespreken hoe het ging met haar zus of haar beste vriend. Ze zal hun mening willen horen alsook de mening van anderen die misschien degene kennen met wie ze is uitgeweest. Zorg ervoor dat uw bezoeker al deze roddels kunnen vinden wanneer zij op zoek zijn naar informatie over u. Vraag anderen om een recensie over u te schrijven, schrijf op forums, vraag klanten om hun feedback, neem deel aan een aantal offline evenementen – krijg een goede reputatie.

Zet de Eerste Stap!

Denk niet teveel na over wie de eerste stap dient te zetten – dat is namelijk uzelf! De tijd is gekomen om te laten zien dat u geïnteresseerd bent in uw bezoekers.

Remarketing

Het Google AdWords advertentiesysteem zorgt ervoor dat u uw advertenties kunt tonen aan mensen die uw website al bezocht hebben wanneer zij later aan het surfen zijn op het net. Deze tool heet remarketing en u kunt hier meer informatie vinden hierover. Dit kan uw “tweede kans” zijn als uw bezoekers vertrokken zijn, maar u kunt ze zo verleiden om terug te keren.

Emailing

E-mail marketing wordt nooit oud, het is nog steeds een van de beste manieren om uw bezoekers te bereiken nadat ze uw website verlaten hebben.

In het volgende voorbeeld, kunt u de resultaten van e-mail marketing zien. In mei werd een nieuwsbrief gestuurd naar geabonneerde bezoekers en de terugkerende bezoeken groeide met 9%!

Google analytics statistics

Deze methode is lastig omdat je je bezoekers een goede reden dient te geven om u hun e-mailadres te geven. Hier zijn een paar tips voor u:

  • Bied gratis iets aan voor het aanmelden (e-book, webinar, proefperiode, iets nuttigs)
  • Een bonus aanbieden voor ingeschreven bezoekers (kortingen, coupons, wedstrijd met een prijs)
  • Maak het aanmelden zo eenvoudig mogelijk (max. 3-4 velden)

Wat is het percentage van terugkerende bezoekers op uw website? Hoe werkt u hiermee?