4 Fouten op Medische Websites

Maak een website voor je medische kantoorDokters, moeten, meer dan iemand anders , voor vertrouwen inspireren in de mensen die hun website bezoeken. Maar er zijn vele manieren om de eerste indrukken te verpesten en potentiële patiënten kunnen uiteindelijk precies het tegenovergestelde gevoel precies krijgen. Daarom hebben we gekozen voor vier fundamentele fouten waarvoor je moet uitkijken. Het gaatniet alleen over het oog springende ontwerp, maar ook de nodige informatie mag in geen enkel geval worden gemist!

Wanneer iemand een nieuwe huisarts nodig heeft, verdwalen vaak op het web . Het kan een lange zoektocht zijn voordat u een website vindt die u ervan overtuigd om die bepaalde arts te kiezen.

Waarom?

Artsen vergeten vaak dat patiënten dezelfde style in het kantoor verwachten als de stijl die ze zien op de website. Dus wat zijn de meest voorkomende fouten die mensen maken bij het maken van een website voor artsen of klinieken?

1. Slecht Ontwerp

Iedereen die op zoek is naar een arts verwacht een hygiënische , steriele omgeving . Daarom moet een medisch web ontwerp een “schoon” sjabloon hebben met een witte of lichte achtergrond. De juiste keuze is, duidelijk, een van onze drie nieuwe collecties , Simplia, Clouds and Dolly, of zelfs sommige eerdere templates zoals Macroscopic , Synoptic of Metro.

Templates designed for doctors' offices

2. Ontbrekende Referenties

Mensen hebben hoge verwachtingen . Het gaat immers over hun gezondheid! Toch missen medische websites vaak informatie over de vakbekwaamheid.

Laat patiënten weten dat ze veilig hun vertrouwen in u kunnen plaatsen. Toon uw certificaten, diploma’s en referenties van eerdere patiënten op uw website.

Maak een fotogalerij waar u de wachtkamer , spreekkamer , maar ook u en uw team toont. Des te hoger de kwaliteit van de foto, des te beter – overtuig mensen dat u de beste keuze bent.

Add a photogallery

Fotogalerij van een website van een kinderarts Dr. Zemánkové

3. Een Verwarrende Lay-out

Het ergste is dat wanneer een bezoeker van uw website niets weet over wat u te bieden heeft . Denk na over hoe u alle informatie netjes organiseert .

Denk na over de structuur van uw website. Is het beter voor u om een twee -koloms ontwerp toe te passen? Toon een bedrijfsprofiel aan de ene kant en nieuws aan de andere zoals Dr Sedláček. 

Use a two-column layout

Dokter Jiří Sedláček maakt gebruik van een twee – koloms lay-out op zijnwebsite.

Of is het beter om slechts een blok te gerbuiken en een overzichtelijke website te maken? Voel u vrij om te experimenteren en verschillende opties te proberen . Vergeet niet dat de belangrijkste informatie op de startpagina dient te staan en dat patiënten makkelijk in uw website moeten kunnen navigeren.

Use a single-column layout

De website van Kessel Dermatologie heeft een enkele – kolom lay-out . met het contact aan een kant , die op elke pagina verschijnt.

4. Ontbrekende Basisinformatie

Wat zou een bezoeker moeten vinden op een medische website?

Een georganiseerd overzicht van de kantooruren: : Dit is een van de belangrijkste dingen voor uw patiënten.

Add your office hours.

Als u nieuwe patiënten aanneemt, is het goed om een duidelijke boodschap te sturen – zoals in de volgende afbeelding te zien is:

Accepting new patients. 

Ik raad het u aan om dit te combineren met een link die de kandidaat leidt naar een pagina met informatie over hoe zij zich kunnen inschrijven. Webnode’s Formulieren functie is hier de perfecte oplossing voor.

Voor veel artsen is Reservio, een online online reserveringssysteem , een nuttig instrument. Patiënten kunnen zien wanneer de arts orders heeft, en verpleegkundigen hoeven zicht geen zorgen te maken over eindeloze telefoontjes.

Book an appointment

Heeft uw medische kantoor geen eigen website? Maak er nu een!