Châssis Wallonie: Een open deur naar de nieuwe website van de maand

Deze maand openen we de „online deur“ van Châssis Wallonie (Framewerken van Wallonië), een Belgisch bedrijf gespecialiseerd in het installeren van framewerken en deuren. Je zult niet alleen een mooie website zien, maar je zal ook geïnspireerd raken van het concept van het bedrijf. Leer meer hierover en lees hoe Châssis Wallonië dit heeft aangepakt.

 

 

 

 

De website www.chassisdewallonie.comwas gemaakt door Michel Baldacchino voor Châssis Wallonie een bedrijf dat zicht specialiseert in het installeren in framewerken en deuren: “Wij zijn een eigenlijk 4 bedrijven in één, en sommige van ons zijn al meer dan 20 jaar actief. We kwamen samen om een betere dienstverlening aan onze klanten te leveren terwijl wij de kosten niet uit de pan wouden laten gaan.“

Michel Baldacchino hecht veel waarde aan het hebben van een bedrijfspagina: “Het is tegenwoordig essentieel voor een bedrijf om een website te hebben. Wij kunnen hier een stukje over ons bedrijf vertellen, iets over de producten en services die wij leveren, maar het belangrijkste om onze kennis aan te tonen en eenvoudig bereikbaar te zijn voor potentiele nieuwe klanten.“

Homepage van Châssis de Wallonie

Een geweldig design om de bezoeker de beste surfervaring aan te bieden

Châssis Wallonie gebruik de responsieve template Trendy. “Dit model is eenvoudig te gebruiken en heeft een duidelijk ontwerp“. Daarnaast, maakt het niet uit of de gebruiker op de pagina komt via een mobiele telefoon of computer, want deze template is gemaakt voor alle mobiele apparatuur.

Potentiele klanten vinden alle benodigde informatie enorm snel dankzij de duidelijke indeling van de homepage. Een goed voorbeeld is hoe Michel Baldacchino al zijn producten en services afbeeld op de website –elke product heeft zijn eigen afbeelding, en wanneer je op een afbeelding klikt wordt alle informatie betreft het product weergegeven op een aparte pagina.

The range of products offered on the Home Page

De variatie van producten aangeboden op de homepage.

Wanneer een klant meer informatie wilt over een bepaald product, kan hij de product catalogus in een pdf formaat downloaden, zoals hier is afgebeeld: chassisdewallonie.com/chassis-windows

Een andere interessante mogelijkheid die iedere onderneming zou moeten overwegen voor een bedrijfspagina, is een oproep tot actie knop ter stimulatie om bezoekers te stimuleren om een bepaalde actie te ondernemen. Voor Châssis Wallonie de Oproep tot Actie is een stimulans voor bezoekers om contact op te nemen met het bedrijf. Deze knop is gemaakt doormiddel van een afbeelding met daarin een hyperlink toegevoegd naar een contactformulier specifiek voor het product waar de bezoeker op dat moment naar kijkt.

CTA Chassi de Walloine

Vraag een offerte aan” – Oproep tot Actie knop.

De onderneming heeft ook een nieuw logo, een elegante combinatie van rood en blauw. Doordat het logo en de kleuren van de website goed op elkaar aansluiten, heeft de pagina een enorm professioneel uitziend ontwerp. Daarnaast heeft Châssis Wallonie het logo ook als favicon -het icoontje dat naast de adresbalk van je browser verschijnt. Jij kunt ook je eigen favicon maken voor jouw website!

Châssis Wallonie´s logo 

2 slimme manieren om een form te gebruiken

Zoals eerder vermeld, kunnen bezoekers Châssis Wallonie bereiken door het invullen van een contactformulier. Wanneer ze een gepersonaliseerde offerte willen of een vraag hebben, kan dit gemakkelijk via het contactformulier van Châssis Wallonie. Maar er is ook een andere interessante mogelijkheid, je kan ook e-mailadressen verzamelen zodat je een nieuwsbrief naar je klanten kan verzenden. Een nieuwsbrief geeft je de mogelijkheid om je klanten op de hoogte te houden van aanbiedingen, evenementen en/of nieuwsartikelen.

Een website hebben is “cruciaal”

De webmaster van Châssis Wallonie is erin geslaagd om een hele attractieve en goed georganiseerde pagina te maken, ondanks dat hij geen gespecialiseerde kennis heeft van webdesign. “Webnode is een gemakkelijk te begrijpen oplossing voor het maken van websites, en voldeed aan mijn technische kennis die niet erg uitgebreid was. Maar als kind dat opgegroeid is met computers en techniek, had ik het snel onder de knie.”

Hij realiseerde dat het maken van een bedrijfspagina cruciaal is, maar weet ook dat je ná het maken van een website niet klaar bent: “Een website hebben is een goed begin. Maar als mensen denken dat het genoeg is, hebben ze het verkeerd, en dat zal invloed hebben op de ontwikkeling van hun bedrijf. Ik besteed wat tijd om de pagina levend te houden, gebruik sociale netwerken om mijn site regelmatig te promoten. Daarnaast besteed ik een klein budget aan Google AdWords campagnes, creëer ik samenwerkingen met andere pagina’s waarin wij afspreken dat we elkaars link delen, en schrijf ik nieuwsbrieven om contact te houden met mijn huidige klanten/bezoekers. In het kort, als je niet dynamisch genoeg bent, zullen je concurrenten altijd beter dan jou zijn.

Heb je ook een erg attractieve pagina? Deel het met ons via een berichtje hieronder.