SEO basis en zoekmachines (bezoeken verhogen)

1. Houd uw website up-to-date op basis van uw bedrijf of omvang

Het is met name belangrijk om trefwoorden te gebruiken in de titels van uw artikelen of pagina’s. Bijvoorbeeld, als u schoenen verkoopt en u hebt een speciale aanbieding, dan kunt u 3 titels met een andere impact maken, zoals u hieronder kunt zien.

Titel 1: Aanbieding van de week – deze titel zal bezoekers naar uw website brengen die zoeken naar woorden zoals "aanbieding" en "week", maar leidt hun niet naar wat u verkoopt: schoenen. Dus u kunt vele bezoekers krijgen, die uiteindelijk niet geïnteresseerd zijn in uw product.

Titel 2: Atletische schoenen aanbieding – deze titel is beter voor degene, die op zoek zijn naar "schoenen". Het is meer geschikt, omdat de bezoekers, die u krijgt, daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in uw aanbod.

Titel 3: Atletische schoenen aanbieding in Amsterdam – deze titel is net zo efficiënt als titel 2, maar verkleint de resultaten naar degene, die geïnteresseerd zijn in de aanbieding in een specifieke stad/provincie/land, dat beschreven staat in de titel.

2. Krijg uw eigen domeinnaam

Zoekmachines kijken naar de relevantie van de inhoud van de website, alsook de domeinnaam van de website. Dus als u een herkenbaar merk hebt ontworpen, is het effectief om uw merk te includeren in uw domeinnaam.

Als u nog geen merknaam hebt ontwikkeld, dan kan het effectiever zijn om uw bedrijf of uw toepassingsgebied te beschrijven in uw domeinnaam (bijv.: SchoenenAmsterdam.com of SchoeneninAmsterdam.com)

TIP: Om meer te leren, check even ons artikel waarom wij erop staan dat u uw eigen domeinnaam hanteert. Webnode kan rechtsreeks uw eigen domeinnaam registreren vanuit de adminstratie van uw website.

3. Verifieer uw website met Google Webmaster Tools 

Als u een relevante inhoud en een domeinnaam geregistreerd hebt, dan is het de moeite waard om uw site met Google te verifiëren, beginnend met het "indexeren" van de trefwoorden, die u geselecteerd hebt.

Controleer hoe u uw site kunt verifiëren met onze hulpsectie door Google Webmaster Tools te bekijken. Als u meer wilt weten over de optimalisatie in Google dan raden wij u aan de Beginnershandleiding voor zoekmachineoptimalisatie (SEO) te gebruiken.

4. Effectief gebruik van sociale netwerken

Het onderhouden van contact met uw bezoekers, klanten en partners is belangrijk en een effectieve manier hiervoor is om gebruik te maken van sociale netwerken. Er zijn vele sociale netwerken, maar we zullen ons focussen op Facebook aangezien deze een van de populairste is. U kunt een pagina aanmaken voor "Fans" van uw website op Facebook, wat vergelijkbaar is met onze Webnode Fan pagina, die u hier kunt bekijken: www.facebook.com/webnode.

Om meer te leren over Facebook fan pagina’s, klikt u op deze link: https://www.facebook.com/help/127563087384058

Bekijk nog het artikel Hoe maakt u een Facebook pagina

Als u een facebook pagina hebt aangemaakt, kunt u ook een "Vind ik leuk" knop plaatsen op uw website ("LikeBox") voor uw bezoekers om fan te worden van uw pagina. We hebben een handleiding geschreven, die laat zien, hoe u een "Vind ik leuk" knop kunt toevoegen aan uw Webnode project: Een Facebook "Vind ik leuk" knop toevoegen

Mocht u nog steeds aarzelen of u een Facebook pagina voor uw bedrijf moet aanmaken, dan leest u het artikel Waarom elk klein bedrijf op Facebook aanwezig moet zijn.


Kunt u niet de antwoorden vinden die u zoekt?