Hoe kan ik Zending Traceren Instellen

Eens dat je deze functie hebt ingesteld zullen je klanten kunnen zien wanneer dat ze de bezorging van hun pakket kunnen verwachten. Nadat je je hebt geregistreerd bij het verzendbedrijf zal je een URL van hen ontvangen die je in de administratie van je winkel zal ingeven. Vanaf dat moment zal het verzendbedrijf een verzendnummer voor je pakketten bezorgen, zodat je klanten hun pakketten kunnen volgen. Voor meer informatie over hoe het traceersysteem van de verschillende verzendbedrijven werkt, neem contact op met het verzendbedrijf in kwestie, of ga naar hun website.

1. Klik op INSTELLINGEN in het bovenste menu.

2. Kies het Online winkel tabblad en klik op Instellen naast Verzendmethoden.

3. Kies de reeds toegevoegde DHL methode. Je kan op elk moment de verzendmethoden wijzigen, of nieuwe verzendmethoden instellen. Je kan de stap voor stap instructies voor het instellen van verzendmethoden vinden in het artikel Hoe kan ik verzendmethoden instellen.

4. We zullen deze handleiding baseren op het traceersysteem van DHL. Deze functie zal ook voor andere verzendbedrijven beschikbaar zijn. Het proces voor het instellen van pakket tracking is vergelijkbaar voor alle verzendbedrijven. Wanneer je werkt met een nieuw verzendbedrijf, vergeet niet om te vragen of ze ook zending traceren aanbieden.

Ga naar de DHL startpagina en klik op EXPRESS in het menu. Geef de nummer van de bestelling dat je van het verzendbedrijf hebt gekregen in, en klik op TRACK.

5. Klik op de link in de zoekbalk en vervang het pakketnummer met {PACKAGE_ID}. Kopieer de gewijzigde URL.

6. Keer terug naar de pagina in de administratie van je website, waar je de DHL verzendmethode kan wijzigen. Plak de gekopieerde URL in het veld Volg verzending URL. Sla je wijzigingen op door te klikken op Opslaan.

De URL voor het traceren moet maar één keer ingegeven worden. Als je de URL correct hebt ingegeven, zal deze werken voor alle pakketten die deze verzendmethode gebruiken.

Het enige dat je nu nog dient te doen is je bestellingen linken met de code voor het traceren.

7. Klik op Bestellingen in de details van je online winkel.

8. Klik op de bestelling waar je tracking aan wilt toevoegen.

9. Klik op Bestelling afronden.

10. Vink het vakje Geef de trackinginformatie in aan, en geef het pakketnummer dat je van het verzendbedrijf hebt ontvangen. In ditzelfde venster kan je ook aan je klant laten weten dat het pakket is verzonden. Klik op de Bestelling afronden knop om deze stap te voltooien. Meer informatie over bestellingen kan je vinden in het artikel Hoe kan ik bestellingen beheren.

11. Als de status van de bestelling is ingesteld als voltooid, zal de klant een automatische email ontvangen dat meldt dat de bestelling is verzonden. In deze email zal er ook een link zijn met de tracking informatie.

 

TIP: Bekijk ook het artikel Mijn online winkel door de ogen van mijn klanten.


Kunt u niet de antwoorden vinden die u zoekt?